Z Baski (Baška) do Bibinje

Pakowanie i wyjazd z baski

Grota
   Po prawie tygodniowym pobycie w Basce uznaliśmy, że czas wyruszyć dalej (powodem była niezbyt ciepła woda i chęć poznania kraju). W trakcie wycieczki w góry zauważyliśmy ze szczytu Senj i stwierdziliśmy, że to będzie nasz kolejny przystanek. Po drodze zjechaliśmy trochę z trasy aby wejść do groty. Trochę byliśmy zawiedzeni dość mała ta grota była i jeżeli ktoś dysponuje dużą ilością wolnego czasu może zjechać z trasy ale nie wiem czy warto.
W drodze do Senj

Jazda w dół
   Po dotarciu do Senj po prawie 2h jazdy byliśmy ponownie zwiedzeni. Niestety plaża nie spełniała naszych wymagań a raczej jej brak (skały i beton). Postanowiliśmy ruszyć dalej i sprawdzać pozostałe miejscowości aż do Zadaru. Albo miejscowość była za mała albo plaże nie odpowiednie. W ten sposób dojechaliśmy do Bibinje ok 250 km i i ok 9h jazdy (w tym ok 1h na wycieczkę do jaskini). Jadąc serpentynami nie należy sugerować się zbytnio ilością kilometrów ponieważ średnia prędkość to 40-50 km/h. Trasa to ciągłe zakręty i raz pod górę raz z góry i ciągłe hamowanie (uwaga na przegrzanie hamulców !!! zalecane jazda na biegu i hamowanie silnikiem nie każdy o tym wie). Byliśmy bardzo zmęczeni i chcieliśmy jak najszybciej znaleźć jakieś lokum.Udało nam się znaleźć mieszkano na uboczu Bibinje a raczej to pani znalazła nas :) Zdania były podzielone (jak się jedzie większą grupą trzeba się z tym liczyć) ale większości się podobało no i jak wspominałem byliśmy zmęczeni (Nasz Apartament).

Bibinje jest małą miejscowością ale przyjemną. Jeżeli jedziecie na wakacje odpocząć od natłoku turystów, wypocząć w ciszy i spokoju z domem na plaży za rozsądne pieniądze to takie jest Bibinje. Są tam przysłowiowe dwie uliczki na krzyż, żadnych strakanów z pamiątkami tylko dwa małe sklepiki i kilka przyjemnych knajpek gdzie można smacznie zjeść.
Zadar - ślady wojny na balkonach

Na większe zakupy można wybrać się do Zadaru, my zaopatrywaliśmy się głównie w Konzum'ie. W Zadarze jest również ładna starówką, którą warto zwiedzić.